
Większość dobrych uczniów nie rodzi się dobrymi uczniami. Tak, indywidualna osobowość odgrywa dużą rolę w chęci dziecka do nauki i jego ogólnej dyspozycyjności, jeśli chodzi o naukę i edukację, ale większość dzieci, które dobrze się uczą, w pewnym momencie musiała zostać dobrymi uczniami. Co ważniejsze, każdy uczeń, który posiada podstawowe uzdolnienia i otrzymuje odpowiednią motywację, może zostać dobrym uczniem.
Jednym z największych błędów, jakie mogą popełnić nauczyciele i rodzice, jeśli chodzi o rozwój uczniów i dzieci, które dobrze się uczą, jest ograniczenie nauki do klasy. Chociaż klasa będzie prawdopodobnie głównym źródłem nauczania, rozwój intelektualny, społeczny i akademicki powinien wykraczać poza jej mury – jeśli chcesz naprawdę zwiększyć chęć i zdolność dziecka do uczenia się.
Poniżej znajdują się sprawdzone wskazówki i strategie, które zmotywują Twoje dziecko do nauki. Zastosuj je poprawnie, a zobaczysz, jak Twoje dziecko lub uczeń odkryje radość z nauki.
1. Rozwiń atmosferę czytania
Niektórzy twierdzą, że czytanie jest kluczem do sukcesu w życiu. Z całą pewnością argumentowalibyśmy, że czytanie jest przynajmniej kluczem do sukcesu w nauce. Dzieci, które rozwijają miłość do czytania, rozwijają miłość do nauki. Dzieci, które mają problemy z czytaniem, zmagają się z nauką.
Czytanie nie tylko pomaga dzieciom rozwinąć znacznie bogatsze słownictwo, ale także pomaga ich mózgowi nauczyć się przetwarzać pojęcia i formalną komunikację. Umiejętności zdobyte podczas czytania znacznie wykraczają poza zwiększoną wydajność na zajęciach językowych. Uczniowie, którzy dobrze czytają, mają zwiększoną zdolność uczenia się wszystkich przedmiotów – w tym przedmiotów technicznych, takich jak matematyka i przedmioty ścisłe.
Pomóż swojemu dziecku rozwinąć umiejętności czytania i miłość do czytania, wypełniając jego świat książkami. Często czytaj swojemu dziecku. Niech twoje dziecko czyta na głos. Stwórz czas na rodzinne czytanie, w którym wszyscy skupią się na książce przez 20 minut dziennie. Poprzez własny przykład czytania i wypełniając swoją klasę i / lub dom materiałami do czytania (powieści, komiksy, gazety, czasopisma itp.), Stworzysz atmosferę czytania, która pokaże dziecku (lub uczniom), jak ważna jest lektura.
Kluczem do rozwoju dobrych czytelników, jest sprawienie, by czytanie było przyjemne, a nie frustrujące. Jeśli dziecko uzna, że czytanie jest nudne lub frustrujące, nie będzie chciało czytać, a jego zdolność uczenia się zostanie ograniczona. Pozwól dzieciom wybrać własne książki do czytania, pomóż im czytać i twórz dla nich zajęcia, które sprawią, że czytanie stanie się przyjemnością.
2. Oddawaj dziecku kontrolę tak często, jak to możliwe
Jeśli chodzi o edukację, wszystko, czego doświadczają niektóre dzieci, to kontrola, kontrola, kontrola. Kiedy dziecko czuje się kontrolowane lub poza kontrolą, jeśli chodzi o edukację, często wycofuje się z nauki. Ważne jest, aby przeprowadzić dzieci przez proces uczenia się, ale równie ważne jest, aby pozwolić dzieciom na kontrolę nad własnym doświadczeniem w nauce. Czy to w domu, czy w klasie, daj dzieciom możliwość bezpośredniego wkładu w ich wybory związane z nauką. Dobrym sposobem na to jest zapewnienie dzieciom opcji. Na przykład, przydzielając projekt pisania, pozwól dzieciom wybrać temat, o którym będą pisać.

Zalecamy również umożliwienie dzieciom samodzielnego wyboru zajęć pozalekcyjnych. Im więcej kontroli i wkładu jesteś w stanie zapewnić dziecku w odniesieniu do jego środowiska uczenia się, zajęć i stylu, tym bardziej zaangażowane i zmotywowane będzie ono do nauki.
3. Zachęcaj do otwartej i szczerej komunikacji
Zachęcaj dziecko lub ucznia do wyrażania opinii na temat tego, co dzieje się z jego edukacją. Stwórz otwartą atmosferę, w której czuje się komfortowo, wyrażając swoje upodobania, antypatie lub obawy. Kiedy podzieli się swoją opinią, potwierdź jego uczucia – nawet jeśli się z tym nie zgadzasz. Kiedy dzieci czują, że ich opinia nie ma znaczenia lub utknęły, prawdopodobnie wycofają się z procesu uczenia się. Dobrzy uczniowie wiedzą, że ich opinia ma znaczenie i czują się pewni, że mogą otwarcie mówić o swoich doświadczeniach edukacyjnych bez osądzania, poniżania, zniechęcania lub ignorowania.